Samorganisation Eskilstuna

Publicerad:

PROs ordförande besöker Eskilstuna
24 01 22

Samorganisationen i Eskilstuna blev första anhalt för den riksomfattande turne som vår riksordförande Åsa Lindestam kommer att göra med besök i alla PRO-distrikt i Sverige. Medlemsansvarige Maria Larsson var medföljare till Eskilstuna.

Åsa Lindestam i talarstolen

Eskilstunas alla seniorer var inbjudna för att lyssna på Åsas framförande på kulturföreningen Royal den 22 januari. Inledningsvis fick vi lyssna på musik framförd av Rytterströms orkester , alltid lika trevliga att lyssna till, samtidigt som det serverades kaffe. Vädret, med hala kör-och gångbanor och snöbladat regn gjord att alla som anmält sig inte dök upp. De som var där fick lyssna till Åsas nulägesbeskrivning av PRO som orgnisation och vad vi kan göra för att nyblivna pesnionärer ska upptäcka PROs mångsidighet . Vi har föreningar som har en mängd aktiviteter, som man dessutom kan vara med och påverka i den riktning man själv önskar, resor, studiecirklar mm . Den sociala gemenskapen inte att förglömma. Riksnivån påverkar beslutsfattare i för oss pensionärer viktiga frågor som t.ex.pensionen inte minst men också tandvårdsfrågor och älderomsorgsfrågor. En frågestund hanns också med.

På eftermiddagen samlades en trupp från samorganiationen som besökte Tuna park och värvade medlemmar.

På kvällen den 22 fick PRO Flen mottaga pris för bästa medlemsvärvare i Södermanland. Läs mera här

Distriktets medlemskommitte har till uppgift att stödja föreningarns medlemsarbete. Tryck här för att komma till kontaktuppgifterna till kommittens ledamöter.

Text: Laila Rothmaier