Förening Töreboda

Anteckningar Medlemsträff

.

Personer framför träd

Medlemsträff PRO Töreboda Måndagen 13 Maj.

I det fina och varma vädret hälsade ordföranden Jan-Erik Rosander ett 60 tal medlemmar välkomna .

I år firar vår förening 70-års jubileum. Detta kommer att ske 23 september. Jan-Erik lämnade med anledning av detta ut en teckningslista för deltagande. Denna lista kommer att lämnas ut vid fler tillfällen så de som ej var närvarande får möjlighet att teckna sig.

Underhållningen denna träff stod vår egen PRO kör för. De framförde många kända låtar och sånger till åhörarnas förnöjelse. De erbjöd även dans med hjälp av inbjudna dansörer. Detta uppskattades mycket. Stort tack till kören och dansörerna.

Kaffe med fikabrödet smakade bra och ljudnivån bland deltagarna höjdes vid allehanda diskussioner.

Jan-Erik avtackade avgående lotterikommittén och hälsade den nya välkommen till uppdraget.

Ordförande informerade om att vår förening vid månadsskifte April/Maj hade 302 medlemmar. Nästa medlemsträff med säsongsavslutning och grillfest är Torsdagen 13 Juni vid Mostugan kl 14.00. Observera det nya datumet.

Denna gång var det ett rikt vinsbord som vinsterna fördelades från. Flera deltagare vann flera vinster vid dragningen.

Träffen avslutades av Jan-Erik och han hälsade deltagarna välkomna till Mostugan Torsdagen 13 Juni