Förening Töreboda

Anteckningar Medlemsträff

.

Personer framför träd

Medlemsträff PRO Töreboda 15 April 2024.

Ordförande Jan-Erik Rosander kunde hälsa ett 70-tal medlemmar välkomna till Aprilträffen i Församlingshemmet Töreboda. Särskilt välkomnades dagens föreläsare, Gunilla Hellsten Boman.var det dragning av vinnare i närvarolitteriet

Gunilla informerade oss om bedrägerier mot äldre. Vi fick lyssna till ett verkligt telefonsamtal, där uppringaren var en bedragare. Den uppringde var observant och i slutet av samtalet blev uppringaren ifrågasatt om han var en idiot, som ville, att den uppringde, skulle logga in på sin bank med bank-id. Gunilla upprepade ett flertal gånger att: Lägg på luren när det ringer någon du ej känner igen. Logga inte in på din bank med bankdosa eller bank-id utan att du är helt säker på vem som tagit kontakt med dig, Lita inte på den som ringer även om denne verkar trovärdig. Om du misstänker att du blivit utsatt för ett bedrägeri ring 114 114 föra att göra en polisanmälan, Ring 112 om det är ett pågående bedrägeri du utsätts för. Ta stöd av någon i din närhet. Banker, myndigheter eller serösa företag, ringer aldrig upp dig.

Efter denna information, var det dragning av vinnare i närvarolotteriet och sedan fika med smörgås.

Jan-Erik informerade om Frikortet Västtrafik. Alla som är fyllda 70 år kan resa i stora delar av vår region gratis. Du måste dock själv ansöka om detta Frikort hos Västtrafik.

Vid träffen delades den nya informationsbroschyren, för verksamhetsåret 2024-2025, ut. Dessvärre hade ”tryckfelsnisse” varit framme. ALLA medlemsträffar är på måndagar och inget annat. Det är angivet att juniträffen är Torsdagen 10 juni. 10 juni är en Måndag.

Nya styrelsen presenterades och därefter var dragning av årorna i det rikliga Baklotterriet med allehanda godsaker.

Jan-Erik hälsade alla välkomna till nästa träff 13 Maj och avslutade träffen.