Förening Skultorp

Julbrev 2021

KÄRA MEDLEMMAR!

Vi i styrelsen för PRO-Skultorp vill med det här brevet tacka er alla för 2021 som varit ytterligare ett annorlunda år. Men tack vare att allt fler vaccinerats och att pandemin har minskat i omfattning så har vi kunnat träffats inomhus vilket varit efterlängtat.
Vi vill också informera lite om hur det varit och vad som hänt under året.

Styrelsen har, trots pandemi och restriktioner, kunnat samlas till styrelsemöten under hela året antingen digitalt eller under senare delen av året fysiskt i vår lokal på Filadelfia i Skultorp

Våra olika arbets- och aktivitetsgrupper har också jobbat på efter dom förutsättningar som gällt.

Aktivitetsgruppen har jobbat med att ta fram aktiviteter och träffar som förhoppningsvis ska vara intressanta för våra medlemmar. Det nya programmet för första halvåret 2022 som ni får tillsammans med det här brevet är ett resultat av detta

Kontaktgruppens viktiga uppgift är att uppvakta våra jubilarer samt representera föreningen vid begravningar när någon av våra medlemmar avlidit. Uppgifter som under större delen av det här året varit svåra att utföra. Man har också bjudit in de av våra medlemmar som är 85 år och äldre till adventsfika nu när vi får träffas inomhus igen.

Köksgrupperna som har en mycket viktig uppgift vid våra träffar har varit en stor tillgång vid våra olika aktiviteter. Utan dom skulle vi inte kunna genomföra våra sammankomster.

Sånggruppen ”Septembergänget” började sin träning under tidig höst. Nu ser vi fram emot att få lyssna till dom.

Boulegruppen har fortsatt sin träning utomhus och har i höst även tränat inomhus i Skövde samt deltagit i flera tävlingar.

Det är också väldigt roligt att vi i vår förening har blivit fler medlemmar. Nu 188 medlemmar! Detta tack vare vår medlemsansvarige med ett team.

Nu ser vi fram emot 2022 med tillförsikt och hoppas att vi kan träffas och umgås som vi gjorde innan Covid-19 ställde allting på huvudet.

Men innan dess ska vi fira jul och nyår med våra nära och kära.

Med dessa ord önskar vi i styrelsen er alla
EN GOD JUL och ETT GOTT NYTT 2022!