Förening Götene

Medlemsträff 2110

Månadens träff hölls på Berget Götene Äldrecenter.

Ett 20 tal medlemmar hade hörsammat inbjudan.

Personer framför träd

Göran Lann inledde med att hälsa en ny medlem välkommen. Eftermiddagens gäst Oskar Kjällgren fick också ett särskilt välkommen, hans avdelning kommer efter fikat.

Göran Lann fortsatte med information från föreningen, KPR, PRO Distriktet och PRO Riks. Nämnas kan att Gun Gustavsson och Elisabeth Axelsson valts in som adjungerande styrelseledamöter. PRO Almanackan kan beställas av Göran Lann. Vinster från årets Trippelskrap lotter ska tas ut innan årsskiftet.

Därefter flyttade vi över till Cafe Helena där kaffet och mackan intogs.

När vi kom tillbaks till Berget hade Oskar Kjällgren ställt upp och efter en varm välkomstapplod kunde han börja sin del. Vi fick höra många kända låtar ur den svenska vis och trubadurskatten blandat med dansbandslåtar. Nämnas kan låtar av Cornelis Wresvik, Evert Taube, Sten o Stanley och många andra.

Göran tackade Oskar för framförandet och önskade honom välkommen tillbaka.

Mötet avslutades med lottdragning av närvarolotten och Årlotteriet. Göran påminde om nästa månadsträff Höstmötet den 24 november i Equmeniakyrkans festvåning kl 14,00.