Förening Götene

Medlemsträff 2109

PRO Götenes första träff efter att Coronapandemin bröt ut.

Äntligen var det dags för PRO Götene att ha sin sedvanliga månadsträff. Viss utomhusverksamhet har startats upp redan tidigare under beaktande av pandemin satta försiktighetsåtgärder. Föreningens ordförande Jan Ekman hälsade alla välkomna till mötet med "äntligen välkomna tillbaka". Först fick medlemmarna information om diverse frågor. Bland annat om att vissa av Träffpunkterna kommer att öppna igen den 11 oktober.

Därefter pratade ordförande om föreningen igår, idag och i morgon. För morgondagen är det viktigt med en jämn tillströmning av nya medlemmar och att det finns nytt blod som tar över när "det gamla gardet" vill lämna över. Vidare gäller det att ha en verksamhet som passar alla medlemmar. Inte alltid så lätt när den yngsta medlemmen kan vara 40 år och den älsta 100 år gammal.

Efter fikat berättade Frivilligsamordnare Barbro Hallberg om den nya verksamheten Ringkontakten och efterfrågade frivilliga till denna, samt även till Vänverksamheten.

18 augusti hade föreningen en utedag med tävlingsinslag, Torgny Carlsson vann, medan Vera Börjesson och Dennis Axelsson delade på andraplatsen. Därefter påmindes om nästa möte den 20 oktober på Helenagården.