Förening Sjöormen

Midsommarfirande på Torparlängan i Smygehamn den 19/6 -2024

Onsdagen den 19 juni samlades PRO Sjöormens medlemmarför midsommarfest på Torparlängan i Smygehamn. Ett 50-tal medlemmar anmälde sig och av dem var 48 närvarande. Några sjukdomsfall minskade antalet. Under Evy Sandgrens ledning hade en del av medlemmarna deltagit i förberedelserna med att ta fram bord och stolar, duka och dekorera. Även för framtagning av mat behövdes hjälpande händer för att allt skulle flyta på. Kl 13:05 släppte Evy in gästerna som väntade otåligt utanför. När alla har hittat plats bjöds det på saltsill, matjessill, potatis,bröd. Vatten och lättöl ingick. Efter detta bjöds vi på ost och kex. När alla har fått nog med mat blev det paus. Under tiden som vi åt och lite emellanåt spelade Nils- Göran Karlsson trallvänliga låtar. Lite allsång hanns med också som vi hade häfte till. Senare var det kaffe, jodgubbstårta som avslutade det hela. Lottförsäljning har pågott under sammankomsten så länge det fanns lotter.

Som avslutning påminde Evy om korvgrillning i Gislöv hamnden 10 / 7 kl.14.00 och den14/8 samma tid.Efter lite eftersnack begav sig var och en hemåt. En del med buss och några med bil. Det var en Jättetrevlig eftermiddag som alla instämmde i.

Nästa medlemsmöte blir den 11/9 på AKKA i vanlig ordning.

Ha en trevlig sommar !

midsommar när det är bäst

Sjung av hjärtat,sjung

midsommar med PRO Sjöormen