Förening Klagshamn

Samling

Göta Kanal

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Göta Kanal

Vi följde med PRO Slottsstaden på en tvådagars resa till Göta Kanal den 14-15 juni. Mycket trevligt.

Fredagen började med samling på Folkets Hus i Klagshamn vid 7-tiden. Därefter hämtade vi opp i Tygelsjö och några andra ställen.      Första stopp blev i Hörle med bensträckare och fika. Behövligt.

Vi åkte med Sundspärlan Buss AB och hade en mycket trevlig chaffis vid namn Bengt. Efter paus bar det av mot Stenstorp där det vankades lunch. Mycket gott och behövligt.

Därefter fick vi besöka Dahlenmuseét med alla AGA patent. Geniet Gustav är tydligen född i Stenstorp. Mycket intressant guidning.

Dahlen själv

Vid sextiden bar det iväg på båttur på Vänern med middag och underhållning. Varmrökt lax.

En spegelblank Vänern. En mycket skön kväll. Därefter kom vi till Sjötorp och körde genom 3 slussar.

Så var det tid för middag igen.

Så var vi framme i Töreboda och vidare med buss till Malmö och en lång färd till hemmet. Men hem kom vi tack vare Bengt vid ratten. Det var en rolig och trevlig utfärd. Vackert väder hela turen på Göta Kanal men på hemfärden började det åska och regna. Så ska det vara.