Förening Genarp

Verksamhetsplan 2024

Antagen vid Medlemsmötet den 16 november 2023

Verksamhet
Genarps PROs förening skall verka för sammanhållning och stöd mellan olika pensionärsorganisationer.
Gemenskap mellan medlemmarna.
Verksamhet som tillvaratar medlemmarnas intresse och leder till aktiviteter.
Studier, friskvård och kulturell verksamhet.
Medlemsrekrytering och medlemsvård.

Information/ kommunikation
PRO Genarps hemsida kan nås på www.pro.se/genarp Länk till annan webbplats.
På hemsidan finns information om kommande aktiviteter. Här finns även korta reportage från genomförda möten, medlemsträffar, resor och fester.

Pensionärsinbjudan
PRO Genarp skall under året bjuda in kommande pensionärer för att erhålla information om vår verksamhet.
Under året anordnas en träff för våra äldre (80+) medlemmar.

Medlemsvärvning
PRO Genarp skall gemensamt verka för att föreningen ökar medlemsantalet. Nya medlemmar skall ges möjligheter att erhålla information om kommande verksamhet. Inte minst viktigt är att medlemmarna får möjlighet att lämna synpunkter och komma med förslag på aktiviteter.

Medlemsmöten
PRO Genarp kommer att anordna sex möten (inkl. årsmöte) med växlande underhållning och mötesförhandlingar. Torsdagen den 21 mars, onsdagen den 22maj detta möte är på Träffpunkten, torsdagen den 22 augusti, torsdagen den 19 september, torsdagen den 14 november, julbord fredagen den 6 december och årsmöte torsdagen den 20 februari 2025. Medlemsmöten genomförs på Medborgarhuset Genarp mellan kl. 14,00-16,00.
Medlemmarna har möjlighet att ta del av justerat medlemsmötesprotokoll vid styrelsemöten mellan klockan 10.30 - 11.00.

Styrelsemöten
PRO Genarps styrelse skall avhålla elva möte under året. Måndagen den 15 januari, måndagen den 5 februari, måndagen den 4 mars, måndagen den 8 april, måndagen den 6 maj, måndagen den 10 juni, måndagen den 5 augusti, måndagen den 9 september, måndagen den 7 oktober, måndagen den 11 november , måndagen den 9 december måndag den13 januari 2025 måndagen den 10 februari 2025.
Varje styrelsemöte är öppet för våra medlemmar mellan klockan 10.30 - 11.00 för samtal och frågor.

Kultur
PRO Genarp skall under året informera och erbjuda medlemmarna biljetter till teater och intressanta kulturutbud.

Resor
PRO Genarp skall anordna och erbjuda medlemmarna fyra till fem resor med varierande längd och utbud.

Festligheter
PRO Genarp kommer under året att anordna vår höst grillfest med tipsrunda och lotteriförsäljning vid olika arrangemang i Genarp.
PRO Genarp kommer att anordna motionsdans någon gång under 2024.

Motion och friskvård
Pro Genarp kommer under året att ha grupper inom Seniorvandring, Boule och Boccia.

Studiecirklar
Pro Genarp kommer under året erbjuda medlemmarna deltagande i föreningens cirkelverksamhet. Konstsömnad, Sång, Läs en bok, Två cirklar Kulturcykling och Melodikrysset samt att nya startas i olika ämnen efter medlemmarnas önskemål.

Veteranvetarna
Pro Genarp kommer att delta i Veteranvetartävlingen 2024.

Trippelskrapet
Pro Genarp kommer i likhet med föregående år försälja lotter i den mängd som efterfrågas.

Medlemsvård
Pro Genarp uppvaktar medlemmar som genom hedervärdigt arbete i föreningen och i hög ålder uppvaktas om styrelsen så beslutar.

Inflytande
PRO Genarp kommer att genom representation i KPR (kommunala pensionärsrådet) och genom PRO Distriktet i Skåne utöva föreningens inflytande i angelägna frågor.

Styrelsen överlämnar härmed förslag till verksamhetsplan för 2024-års verksamhet.