Förening Härslöv

Medlemsträff 10 maj

PRO Härslöv har haft sin sista medlemsträff för vårterminen tisdagen den 10 maj 2022. Vi var ett 35-tal medlemmar, som hade kommit till denna träff. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande välkomna. Hon vände sig speciellt till Jan Peters, som skall underhålla oss denna eftermiddag med sång och musik.

Ordf. informerade om att PRO Skåne har fått en ny ordförande, nämligen Marianne Nilsson från Vinslöv.

Hon informerade även om den kommande Valdebatten på Västra Fäladens Folkets Hus, fredagen den 20 maj. Det gick bra att anmäla sig till denna idag.

Idag kunde vi även anmäla oss till den kommande utfärden tisdagen den 30 augusti. Utfärden kommer att gå till Mellanskåne och kosta kr 200:-. Utförligt program med körbeskrivning kommer längre fram.

Vi började träffen med att äta landgång. Därefter blev det kaffe med kaka.

Sedan blev det Jan Peters tur att underhålla oss, vilket han gjorde med stor entusiasm. Han fick även upp de dansanta PRO-arna på dansgolvet.

Så blev det dragning i vårt lotteri med skänkta vinster.

Vi skildes därefter åt efter att ha haft ett par trevliga timmar denna eftermiddag.

Anita Svärdh