Förening Härslöv

Årsmöte 8 mars

Efter pandemiuppehållet så kunde vi i PRO Härslöv äntligen träffas igen. Vi startade således tisdagen den 8 mars med Årsmöte. Ordf. Anne-Marie Nilsson hälsade de närvarande 38 personerna välkomna. Bengt Zander, Svalöv, valdes till ordförande och Anita Svärdh till sekreterare för mötet.

Styrelsen för 2022 valdes enligt följande: Ordförande Anne-Marie Nilsson, kassör Elsie Andersson och sekreterare Anita Svärdh. Kerstin Jönsson och Lennart Nilsson valdes till ledamöter och Maiken Bengtsson och Birgitta Stanley till ersättare. Övriga val kan du läsa på vår hemsida. ”Om oss”.

Mona Jochumsen avtackades för sitt mångåriga arbete som lotteriansvarig.

Efter Årsmötesförhandlingarna bjöd PRO-föreningen på fikat, kaffe med fastlagsbulle.

Därefter blev det Ingmar Skogars tur att visa ett av sina fina bildspel, nämligen: ”Nya Zeelands subantarktiska öar”. Öarna ligger mellan Nya Zeeland och Antarktis. De isolerade öarna Snares, Auckland, Macquarie och Campbell ligger söder om Nya Zeeland. De är några av jordens mest artrika platser och upptagna på UNESCO:s världsarvslista. Här häckar nästan hälften av jordens alla pingvin- och albatrossarter. Öarna är alla olika varandra, någon med bara kala klippor, andra med tät växtlighet och jätteblommor. Det går resor dit en gång om året och vill man åka får man boka 3-4 år i förväg. Detta var verkligen en spännande resa vi alla fick vara med om.

Därefter var det dragning i vårt sedvanliga lotteri. Sedan begav vi oss alla hem efter att ha haft en trevlig och givande eftermiddag.

Anita Svärdh