Förening Härslöv

Våren 2023

”Ingvars Lunch” våren 2023
Vi fortsatte även 2023 med aktiviteten ”Ingvars Lunch”, som har blivit populär bland våra medlemmar. Man kan på ett enkelt sätt träffas och umgås. Många som sitter ensamma hemma, uppskattar att komma ut bland likasinnade över en bit mat. Har man inte själv möjlighet att köra, finns det alltid andra som har plats över i sin bil.

Vi har i år träffats vid följande tidpunkter och platser: 16 januari då vi besökte Tegel i Rydebäck, 20 februari Restaurang ”Sitt In” i Ekeby, 27 mars Byakrogen i Svalöv, 24 april Rya Golfklubb, 22 maj Conditori Continental i Åstorp samt 19 juni Nya 2 Ans Brygga i Landskrona som blev vårt sista mål för våren. Totalt har 135 personer deltagit i detta lunchfirande, dvs ca 23 personer vid varje lunchtillfälle.

Vi gör nu ett uppehåll över sommaren, men beräknar att träffas i september. Vi kommer att fortsätta så länge våra medlemmar ställer upp och kommer. Det har blivit en naturlig samlingspunkt att träffas över en bit mat och ha det trivsamt.
Anita Svärdh