Förening Häljarp

Månadsmöte 2022-11-15

Naturfotograf

Till månadsmötet kom ca:60-talet medlemmar vilket var det mest besökta medlemmsmötet hittils under 2022.
Vid mötet redovisade kassören Inger Svensson förslag till budget för 2023. Mötet beslöt att godkänna budgeten. Kassören förslog också att inträdesavgiften till våra månadsmöten höjs från nuvarande 40 kr till 50 kr. Mötet beslöt att godkänna förslaget. Motivet för höjningen är stigande priser på kaffe och bröd.
Sven-Olof Westman informerade från PRO Disriktets halvårsmöte han informerade också om möjligheten att söka medel för resa till EU parlamentet i Brûssel.
Reinhold Hermodsson redovisade styrelsens förslag till verksamhetsplan för 2023.

Efter mötet fick vi ett föredrag- och bildspel av Naturfotografen Ingmar Skogar om Regnskogen-Världens lunga. Han visade bilder och förklarade kring djurlivet ovanför trädtopparn, i trädens lövvärk, på marken och i floderna. Många färgglada och märkliga djur.