Förening Tyringe
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ääääntligen!

Efter att regeringen lättat på restriktionerna var det fritt fram för 100 personer att träffas utomhus. Styrelsen var förberedd så vi hade program klart för första träffen i Åparken 10 juni.

Ett efterlängtat återseende med fint väder, tipspromenad och grillad korv blev det för de cirka 80 personer som mötte upp i Åparken med idel glada miner.

Ordförande Tommy Nilsson hälsade alla välkomna till årets första sommarträff. Eftersom korven inte var riktigt färdiggrillad uppmanades alla att starta med tipspromenaden som Inge Vilhelmsson i vanlig ordning iordningsställt. Alla 13 rätt hade vår revisor Börje Fast. Grattis! Många hade 12 och 11 rätt och priser delades ut.

Därefter bjöd föreningen alla på god grillad korv som "korvatanterna" Eivor och Gertie grillat. Bodil, Monica och Christel delade ut korv och dricka innan det var dags för Bo-Göran Svensson att underhålla med sång och musik. Många passade på att ta fram den medhavda kaffekorgen och njuta av sol, trevligt sällskap och musik.

Eftermiddagen avslutades med dragning på motionstävlingen, tipspromenaden och lotterierna som sålts.

Nu väntar vi på fler lättnader av restriktionerna den 1 oc h 15 juli. Först därefter kan vi dela ut höstens program. Men tillsvidare håller vi oss utomhus med fler träffar med aktiviteter och underhållning. Vi återkommer när juliprogrammet är spikat till 100 %. Vi fortsätter med uteträffar till 1 oktober då vi hoppas att vi kan få vara inne i Kyrkans Hus och hålla vårt årsmöte.

Ordförande tackade alla som kommit till Åparken denna dag som kommer att följas av fler trevliga träffar.

Stavgång pågår varje måndag kl 09.00 med samling utanför Tyrehallen. Boulen har också startat. Onsdagsgruppen fortsätter med sina eftermiddagar i Åparken med start kl. 13.30 (vid fint väder). Vid sämre väder träffas vi på Café Ljus 1.

Text: Bodil Samevik