Förening Tyringe
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Första ljuset brinner

Vi i styrelsen önskar alla våra medlemmar en stämningsfull första advent.

"När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla barnen glädjas att fira få advent". Ja ni känner nog igen första versen på den klassiska adventsdikten. Vi går rask mot julen 2020. Ett år som vi helst vill glömma men vi måste alla kämpa på.

Vi i styrelsen jobbar på om bättre tider kommer. Vi har gjort budget och verksamhetsplan för 2021. Glädjande är att alla i styrelsen stannar kvar för omval. Vi trycker inget programhäfte för 2021 för vi får helt klart improvisera igen. Så det blir inget årsmöte i januari. Det mötet måste vi flytta fram.

Inga inomhusmöten får hållas. MEN så fort vi får samlas mer än åtta på allmänna tillställningar får vi väl ses i Åparken igen. Det ser vi fram emot...

Försök nu njuta av advent!

Vi återkommer så fort vi vet mera.

Text: Bodil Samevik