Förening Hästveda

Boule

Vi är ett gäng boulare som träffas på tisdagar och torsdagar kl 13.30 för att träna. Vi spelar även matcher mot närliggande PRO-föreningar.

Boule spelar vi på Boulebanan bakom Hantverksgården. Vi träffas tisdagar och torsdagar för träning alternativt tävling. På tisdagarnas träning, som startar 13.15 med gemensamt iordningsställande av banan, spelas en Maratontävling för innevarande säsong. Den som vill deltar i denna. Vi spelar också matcher mot andra PRO-föreningar i närområdet. Detta sker oftast torsdagar då vi samlas vid banan kl 13.00 för gemensamt iordningsställande av banan/avfärd till bortamatcher. Kom gärna och prova på att spela boule. Tag kontakt med någon av våra motionsledare vid frågor, Kjell-Åke 0708-863155, Claes-Göran 0705-200667 eller Lennart 0705-933020.
Hjärtligt välkomna till vår gemenskap i boulespelet.

Programmet för 2024 hittar du genom att trycka här för våren Pdf, 149.2 kB. och här för hösten Pdf, 122.6 kB..

Under 2022 lades banan om i ett s k leader-projekt, vilket innebar att vi fick bidrag från bl a Jordbruksverket. Tack till dem och till alla andra som varit behjälpliga. Den som vill läsa mer om projektet kan trycka här Öppnas i nytt fönster..