Distrikt Skåne

Microsoft 365 - Outlook och OneDrive

Utbildningsdagar våren 2024.

Du tar med egen dator.
Du känner till Google Chrome, Edge, Firefox eller motsvarande.
Du är inlagd i medlemsregistret som ordförande, kassör, studieorganisatör, sekreterare, ledamot eller ersättare.
Du ska ha föreningens inloggningsuppgifter till Microsoft 365.

PRO Skåne står för kurskostnad, fika, lunch.

I och med din anmälan är du antagen till kursen. Om kursen skulle bli fulltecknad får du meddelande om detta.

Vid frågor, om t ex samåkning och specialmat kontakta PRO Skåne.

Klicka på adressen för att hämta kartan över platsen.

6 februari, Sågen, Ängelholmsgatan 1 - 9, Klippan, lokal Madrid Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ledare: Bertil Pettersson och Johannes Jeppsson.
Anmälan senast: 30 januari.

6 mars, ABF Södra Dragonvägen 22, Ystad Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ledare: Kurt Åke Linde och Sylve Qvillberg.
Anmälan senast: 28 februari.

19 mars, Malmö Samorganisation , Porslinsgatan 3, Malmö Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ledare: Ninette Hansson och Gert Persson
Anmälan senast: 12 mars.

17 april, Folkets Hus, Folketshusvägen i Bromölla
Ledare: Bertil Pettersson och Johannes Jeppsson
Anmälan senast den 10 april.

24 april, Medborgarhuset, Eslöv Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ledare: Lena Larsson och Johannes Jeppsson.
Anmälan senast: 17 april.

Länk till formuläret "Utvärdering kurser genomförda av PRO Skånes IT-Grupp".

Syftet med PowerPoint, PDF-filerna och YouTube-filmerna: Att hjälpa den som gått utbildningen Microsoft 365 i PRO Skånes regi att hantera funktionerna i Microsoft 365.

Skrivskyddade PowerPoint-presentationer klara att köra och använda vid utbildningarna. Visa presentationerna i helskärmsläge. Klicka på rubrikerna för att sortera tabellen. Uppdaterade 2024-04-01

Innehåll - Körbara PowerPoint-bildspel. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Funktion Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

0-Microsoft 365-Inloggning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Logga in

1_1-Microsoft 365-Läsa E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

1_2-Microsoft 365-Kontakter kontaktlista E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

1_3-Microsoft 365-Skicka E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

1_4-Microsoft 365-Signaturfil E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

1_5-Microsoft 365-Skapa undermappar E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

1_6-Microsoft 365-Ta bort E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

1_7-Microsoft 365-Skicka bifogad fil E-post-Outlook Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-Post

2_1-Microsoft 365-Mappar OneDrive Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

OneDrive

2_2-Microsoft 365-Dokument OneDrive Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

OneDrive

2_3-Microsoft 365-Kopiera Dokument OneDrive Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

OneDrive

2_4-Microsoft 365-Dela Dokument OneDrive Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

OneDrive

2_5-Microsoft 365-Mobilen Microsoft 365 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Mobilen

3_1-Microsoft 365-Kalendern Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kalender

3_2-Microsoft 365-Teamsmöte i Kalendern Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kalender

4_1-Microsoft 365-Regler Inkorgen 1 mottagare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Regler

4_2-Microsoft 365-Regler Inkorgen flera mottagare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Regler

5-Microsoft 365-Excel-Harald Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Excel

Videoguider Microsoft 365 YouTube-filmerna visar bara det som står i innehållsbeskrivningen. Klicka på rubrikerna för att sortera tabellen.

När filmen startar, tryck på f-tangenten, för att visa i helskärm.

Innehåll - Länk till YouTube

KALENDERN-Del 1 skapa länk Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

2021-02-26

03:53

KALENDERN-Del 2 skapa händelser Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

2021-02-26

04:38

Rapport från Harald-Öppna i Excel Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

2022-01-15

03:50