Förening Skärblacka

Årsmöte 2015-02-19

Vid årsmötet i Folkets Hus hälsade ordförande Verner Bilde 105 medlemmar välkomna samt höll parentation över medlemmar som avlidit under 2014, Mariehultkören sjöng och spelade anpassad musik för detta tillfälle.

Stig Johansson från PRO City valdes att leda årsmötesförhandlingarna.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes.

Det blev omval av kassör Bernt Wigren, studieledare Ing-Marie Haglund, ledamöterna Bo Hallberg och Jan Hertzman, som ny i styrelsen valdes Mariann Andersson efter Eivor Andersson som avgick efter många års styrelsearbete.
Som ny ersättare valdes Gunnar Oldfeldt in efter Brittmari Lindström, som arbetat i styrelsen på olika poster under många år.
Några medlemmar avgick ur olika kommittéer och nya valdes in, de som avgick uppvaktades med tulpaner.

Det bjöds på kaffe med semla samt underhållning av PRO Skärblackas egen sångkör "Mariehultkören".

Foto och reportage: Sven-Erik Steén

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1