Förening Kimstad-Skärkind

Jubeleumsfirande PRO Kimstad-Skärkind 70 År. Bildades 1948-11-03

2018-11-15 Ordförande Ola Nordman förklarade Höstmötet för öppnat, vid sin sida mötessekreterare Gudrun Larsson.
Detta höstmöte inkluderade även ett jubeleumsfirande. PRO Kimstad-Skärkind har nämligen fyllt 70 år den 3/11. Detta firades den 15 November.
Höstmötet gick bra, verksamhetsplan och budgeten godkändes.

Efter genomfört höstmöte presenterade Ordförande dagens gäst, vår nya Ombudsman på desriktet PRO Östergötland
PRO Distriktets nya ombudsman Marie Reifelton presenterade sig noga med vad hon arbetat med tidigare innan hon tog jobbet som ombudsman på PRO Östergötland.
Hon förklarade även på ett kul sätt hur hon fått det ovanliga efternamnet.
Dagen till ära bjöd föreningen på förtäringen (Smörgåstårta med dryck, samt kaffe på maten)
Musikunderhållningen stog Ragges Trio för. Mycke fina låtar och mötesdeltagarna sjöng med i vissa låtar. Stämningen var mycket god.
Marie överlämnade en födelsedagspresen från PRO Östergötland till föreningen och Ordförande tackade Marie med en blomma för sitt deltagande i firandet. Sedvanligt var det dags för dragning på lotterierna.
Slutligen tackade Orförande för visat intresse och förklarade mötet och (firandet) för avslutat.