Förening Vist

Corn-spel 2

Friluftsdag 2023

Den 7 september 2023 hade vi årets friskvårdsdag som vanligt på Sturefors idrottsplats. Fantastiskt fint väder, ca 25 grader varmt.
Cirka 35 medlemmar kom för att prova på boulespel, corn-hole, en nyhet för i år, gymnastik, line-dance tipspromenad mm.
Möjlighet att grilla och äta den korv som man hade med sig och även att dricka eget kaffe/the/vatten.

Line-dance
Boulespel

De som ville öva fick möjlighet att pröva på line-dance, alltid roligt med något nytt. Även när det gällde boulespel så var det några som inte spelat tidigare som fick chans och tyckte att det var ett kul spel.

Corn-hole

Ett helt och hållet nytt spel för i år var Corn-hole, såg lätt ut men var inte så lätt att spela. Det gällde att få in en påse, fylld med majscorn, i ett håll mitt i brickan.