Förening Vist

Friluftsdagar 2019-2022

Friluftsdagar/friskvårdsdagar startade vi med under den tråkiga tiden som var under pandemin.

2022 års friluftsdag hölls den 22 september på Idrottsplatsen/Bygdegården i Sturefors. , ,
Det kom 50 glada deltagare, som gick tipspromenad, provade på att spela boule, dansa gammalt med Dansgillet.
Vi köpte lotter, hade eget kaffe/the/dricka med oss och även korv att grilla
.
Vädret var också med oss, sol och nästan ingen vind, med andra ord, en skön eftermiddag.

Den 16 september 2021 ordnade vi en friluftsdag vid Bygdegården/Idrottsplatsen.
Det var tipspromenad, prova på att spela boule.
Vi tog med oss eget kaffe/the/dryck för en stunds avkoppling.
Den som ville kunde ta med sig grillkorv och grilla den.

PROs föreningar i hela landet ordnade en friluftsdag den 21 oktober 2020 och vi hade vår träff vid Bygdegården den 21 oktober mellan 13.30-15-30.

Ca 50 medlemmar kom och deltog i träffen, vädret blev rätt så bra, med tanke på hur dåligt det var dagen innan.

Tipspromenad, boulespel och korvgrillning var uppskattade aktiviteter och dessutom träffa en hel del kompisar och prata med. Den egna kaffekorgen med innehåll var också ett plus.

Möjlighet till korvgrillning fanns (egen korv medtages).

Den 18 september ordnade vi en träff utomhus (helt enligt Corona-bestämmelser).
Vi sågs vid Bomtorpet, flexibel ankomst mellan 13,30 till 15,30.
Vi gick en tipsrunda och hade med oss egen kaffekorg.
Ett femtiotal medlemmar deltog i denna träff, mycket trevlig och dessutom var vädret helt på vår sida.