Förening Vist

Maj 2024

17 maj 2024, varmt och vackert vårväder, samlades 97 medlemmar till möte.

Akvarelltavlor granskas
Vackra naturtavlor
Färggranna tavlor

Våra duktiga akvarellmålare hade ordnat en utställning av deras alster.

Ordförande hälsade alla välkomna, förklarade mötet öppnat och bjöd oss på landgång och dricka.

Efter landgången fick vi information om bl a utegym på Stångebrofältet, "må bra dag" på Blandaren. Biskop Marika Markovits besöker Vist kyrka den 4 juni. Rapport från ett möte med Enhetsrådet för trygghetsboendet lämnades.

En friluftsdag anordnas på Idrottsplatsen den 29 maj, kl 14.00, där vi får prova på bl a Corn-hole, line-dance, boule mm. Möjlighet att grilla egen korv, gå en tipspromenad mm.

Vi fick också information om höstens resa till Ljusfallshammars Lantbruksmuseum.

Ordförande informerade om att nästa möte blir den 19 september, augustimötet går inte att ha eftersom församlingshemmet kommer att renoveras.

johan Birath

För underhållningen svarade Johan Birath med kåseri om bl a hans tid som lärare contra egen skoltid.