Förening Johannelund

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ordförande har ordet

Först vill jag å hela styrelsen vägnar tacka Roland för ett utomordentligt arbete under de 18 år som han har varit PRO Johannelunds ordförande, det går inte att nog berömma honom för allt han gjort för föreningen och för Johannelund genom sitt enträgna arbete.

Som nyvald ordförande vill jag presentera mej, Olof Johansson 80+, varit med i PRO Johannelund sedan 2009 och i styrelsen sedan 2010. Jag ska göra mitt bästa för föreningen men det blir svårt att nå upp till vad Roland har gjort. För ett bra resultat krävs det också att alla i styrelsen hjälps åt efter bästa förmåga.

Styrelsen består av både nya och nygamla namn, Curt Karlsson kassör tillika vice ordförande, Anja Sarkkinen sekreterare, Ingrid Åhlund studieorganisatör och Bo Johansson ledamot och vice sekreterare. Ersättare är Christer Vesterberg, Royne Identeg och Ola Nilsson.

Den verksamhetsplan som vi antog hösten 2021 ska vi fullfölja så långt det går och hoppas på att inte Coronaviruset sätter käppar i hjulet utan vi kan börja leva som vanligt efter att den fjärde smittvågen ebbat ut.

Programmet för 2022 som ska delas ut på mötet den 16 mars innehåller som vanligt ett antal medlemsmöten och några friskvårdsaktiviteter, jag hoppas att vi ses på möten och aktiviteter.

Eftersom det är valår måste vi kritiskt granska och reagera på vad de politiska partierna säger om våra pensioner, äldreomsorgen och äldrevården. Det kommer nog att presenteras mycket valfläsk men allt kanske inte går att svälja.

Vi som är 80+ ska snart ta 4:e dosen vaccin och innan pandemin är över måste vi tänka på att hålla avstånd, tvätta händerna och bara krama de som vi umgåtts med hela tiden. Om alla, unga som gamla, sköter sig är det snart över och vi kan återgå till det normala.

Olof Johansson

Text: PRO Johannelund