Förening Johannelund
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Årsmöte och Parentation

PRO Johannelunds årsmöte samlade 90 medlemmar, ordförande hälsade de närvarande hjärtligt välkomna och började mötet med parentation för de medlemmar som avlidit under 2021, efter ljuständning och en tyst minut spelade och sjöng Mathias Beltramo en stilla visa.
Sven Jonsson från PRO samorganisation valdes till att leda årsmötesförhandlingarna. Verksamhetsberättelsen, ekonomiska berättelsen samt revisorernas berättelse för 2021 föredrogs och godkändes, styrelsen fick full ansvarsfrihet för det gångna året. Därefter förrättades val till styrelse och funktionärer i föreningen.
Till ny ordförande valdes Olof Johansson, till kassör Curt Karlsson och sekreterare Anja Sarkkinen. Mötet ajournerades därpå för underhållning och kaffe, Mattias Beltramos underhållning med sång och gitarrspel var mycket uppskattat. När årsmötesförhandlingarna återupptogs rapporterade Sune Sandström att föreningen fått 11 nya medlemmar sedan förra mötet och de hälsades välkomna med en applåd, vi är nu 453 medlemmar i PRO Johannelund.
Därefter blev det lotteridragning och mötet avslutades med att ordförande avtackade de som lämnar sina uppdrag i föreningen och dagens mötesordförande och underhållare med blommor.

Välkomna till årets första möte

Lycka till vid dragningen

Mötet började med Parentation

Sven Jonsson, valdes att leda årsmötet