Förening Johannelund

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ordföranden har ordet

Nu har vi efter en lång period med lite aktiviteter, äntligen kommit igång med all vår verksamhet. Jag hoppas att coronan inte drabbat våra medlemmar allt för mycket.

Trots myndigheternas slopande av de flesta restriktioner, vill jag uppmana till fortsatt försiktighet, det gör föreningen, nu med all påbörjad verksamhet, det kan vara att anpassa lokaler och andra förutsättningar, så att vi även nu håller avstånd. Jag vill också påminna om att ta den tredje virussprutan är värdefull.

Vi står nu inför ett nytt verksamhetsår, då vi kommer att driva pensionärernas hjärtefrågor, den listan kan göras lång, men nu som tidigare är pensionsfrågan den mest aktuella som vi kommer att driva både lokalt och centralt. Äldrefrågorna måste vi arbeta vidare med, här är äldreomsorgen och hemtjänsten högaktuella, att både bevaka och förbättra. Inflytandefrågorna i Linköpings pensionärsråd måste få den mening som vi var överens om, när avtalet med Äldrenämnden togs.

Under 2020 och delar av 2021 har vår friskvårdsverksamhet och övrig verksamhet i Nya munken varit starkt begränsad.

Men som sagt nu tar vi nya tag och fortsätter med vår verksamhet på alla de områden som är möjliga och presenterade i vårt medlemsprogram.

Trots pandemin har PRO-Johannelund fått nya medlemmar, dessa vill jag hälsa välkomna till föreningen och hoppas ni finner glädje i ert medlemskap.

Nu tar vi nya tag!
Roland Johansson