Förening Johannelund
Publicerad:

Friskvårdsdag 12 augusti

Ordförande Roland och friskvårdsansvariga Ingrid och Åsa

Våra härliga dragspelare som kommer varje Friskvårdsdag

PRO Johannelund genomfört sin andra friskvårdsdag, nästan 40 pensionärer samlades i skuggan under träden vid plaskdammen i Johannelund.
Friskvårdsansvariga och ordförande Roland Johansson hälsade alla välkomna och hoppades att vi senare i höst kan genomföra någon form av normal mötesverksamhet, allt beroende på hur covid-19 pandemin utvecklas.
Utomhus aktiviteterna Boule, bangolf, promenaderna i Johannelund och vandringarna i Vidingsjö fortsätter så länge vädret tillåter.
Curt Karlsson lämnade också en kort rapport från riksorganisationen.

Våra duktiga dragspelare underhöll en stund, därefter gick vi en promenad med 12 tipsfrågor och en avslutande tävling, ”ringkastning”. När Friskvårdsansvariga rättade tipsraden intog vi andra medhavt kaffe under träden, med behörigt avstånd till våra fikagrannar, även då underhöll dragspelarna.
Efter prisutdelning tackade ordförande Roland Johansson för en väl genomförd friskvårsdag och hälsade alla medlemmar och andra intresserade välkomna till nästa friskvårdsdag den 1 september samt uppmanade alla att gå in på vår hemsida pro.se/johannelund för att se hur verksamheten blir efter sommaren.

Referat: Olle Johansson
Foto: Englis Karlsson