Förening Johannelund
Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Ordföranden har ordet

Jag vill som ordförande i PRO-Johannelund önska alla en fortsatt meningsfull sommar, detta trots att förutsättningarna för en allomfattande verksamhet varit begränsad, men jag hoppas att ni klarat er från allvarligare följder av den pågående coronaepidemin.

På grund av coronan har vår verksamhet varit begränsad med inställda medlemsmöten och andra verksamheter som följd, däribland också planeringen av vårt 50-års jubileum som vi i år skulle firat i september.

Men som det heter efter regn kommer solsken och nu hoppas jag att till hösten kunna komma igång med vissa inställda verksamheter.

Beslutat är också att vårt femtioårsfirande kommer att ske våren 2021. Glädjande är att jag kan konstatera att vår utåtriktade verksamhet fortsatt utan större störningar. Påtagligt är också att planerade friskvårdsdagar har genomförts där medlemmar med avstånd umgåtts och har haft trevligt tillsammans.

Påtagligt och glädjande är också att alla inblandade förtroendevalda tagit coronaviruset på största allvar och har därför anpassat verksamheterna efter folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Till sist alla, nu ser vi framåt för vi skall tillsammans driva verksamheten vidare.

Roland Johansson
ordförande