Distrikt Östergötland

DM i Golf 2015

PROs distriktsmästerskap i golf avgjordes på Vreta Klosters GK 16 juni.

Tävlingen spelades 18 hål slaggolf. Vädret var med oss med ganska mycket sol och lagom varmt ca 18 grader. Banan var i mycket bra skick men med tröga greener. Vi blev utmärkt servade av kansli med registrering, resultatrapport mm. Restaurangen var serviceinriktad och vi blev väl mottagna.

Agneta Ohlin och Ingrid Hagström höll i tävlingen och PROs Verner Bilde var prisutdelare.

Segrare var Hans-Erik Andersson, PRO Landeryd, och bästa dam var Kerstin Sandström, PRO Krokek, och de fick varsin statyett. Fem påsar med smått och gott från Fairtrade och fyra trepack PRO-märkta bollar gick till de 11 bästa på resultatlistan.

Alla startande fick en PRO-märkt boll när man anmälde sig till spelet.

RM spelas På Götaströms GK singel 9 och lag 10 september.

De som får representera Östergötland i PROs lag-RM är:
Hans-Erik Andersson, PRO Landeryd
Roland Bladh, PRO Tjällmo
Stig Herrmann, PRO Boxholm
Kerstin Sandström, PRO Krokek

I år har vi som krav att delta i laget ska man spela RM-singel som går dagen innan, för att nå bästa möjlig resultat. Ingrid Hagström skickar in anmälan för laget.

Till singelspelet anmäler sig var och en själva.

Ingrid Hagström

Resultatlista Pdf, 229.3 kB, öppnas i nytt fönster.