Förening Vivalla-Lundby

Fullt hus i Dolomiten 17 oktober 2022

Fullt hus på föreningens 50-årsdag

Foto: Lena O

Fullt hus när föreningen firade 50 år den 17 oktober. Ordförande Torbjörn kunde hälsa 80-talet medlemmar välkomna till jubiléet. Han riktade ett speciellt välkommen till dagens underhållare Jonny Fagerman samt distriktets ordförande Lena Ottosson.
Lena, som representerade både distriktet och Örebro samorganisation, tackade för bra samarbete och uttryckte sin glädje och tacksamhet över föreningens utveckling och stabilitet under åren. Hon önskade lycka till med de kommande åren och överlämnade en gemensam present.

Därefter återgick Lena till sin roll i föreningen och berättade att ett 50-års dokument finns att läsa på hemsidan. Hon visade även ett bildspel om föreningens utveckling och aktiviteter.

Länk till dokumentet PRO Vivalla-Lundby 50 år Pdf, 226.7 kB, öppnas i nytt fönster.

Länk till bildspelet om 50 år med föreningen Pdf, 1.4 MB, öppnas i nytt fönster.

Dagen till ära serverades välsmakande lyxlandgång med dryck samt kaffe med gokaka.

Mätta och belåtna fick vi lyssna till Jonny och hans populära repertoar. Härliga, medryckande låtar och även allsång. Han framförde även den tänkvärda ”Idas Äldrevisa”. Musikstunden avslutades med en riktig rocklåt som fick hela lokalen att gunga.

Eftermiddagen avslutades med dragning av två lotterier med priser från våra trogna sponsorer, Maxi Ica och Almstedts Blommor Mosås.

Stort tack till alla som bidrog till ett trevligt jubileum.