Förening Vivalla-Lundby

Om föreningen

Pensionärernas riksorganisation, PRO, är en partipolitisk och religös obunden organisation. PRO är Sveriges största mötesplats för pensionärer med cirka 280 00 medlemmar organiserade i lokala föreningar över hela landet.

PRO Vivalla-Lundby är en av PRO:s lokala föreningar. Vi har cirka 200 medlemmar. Våra medlemmar bor i huvudsak i stadsdelarna Vivalla och Lundby i Örebro.

Föreningens målsättning är att bedriva en verksamhet som aktiverar och stimulerar våra medlemmar och som därigenom skapar mötesplatser som kan bygga broar mellan gamla och unga och mellan personer från olika kulturer. Plan för föreningens verksamhet kommande år beslutas årligen på höstmötet.

Hos oss kan du utbilda dig genom deltagande i olika studiecirklar, göra gruppresor inriktade mot rekreation och kultur samt delta i olika friskvårdsaktiviteter.

På våra trivselträffar som sker minst åtta gånger per år kan du träffa nya människor och knyta nya kontakter. Våra trivselträffar är mycket uppskattade. På träffarna informeras om aktuella frågor inom PRO och i närområdet. Till träffarna engageras underhållare och/eller intressanta föreläsare. Vid två tillfällen är stadgeenliga möten, höst- och årsmöte, integrerade med träffen.