Förening Vivalla-Lundby

40 år som förening

Ett kort samandrag av PRO Vivalla-Lundby:s historia under 40 år

Foto: Pixabay

PRO Vivalla -Lundby har över tiden varit en stabil förening och under de senaste åren haft ett stabilt medlemsantal på drygt 200 medlemmar. De flesta medlemmarna är bosatta i stadsdelen Lundby eller Vivalla. Föreningen bildades år 1972. Föreningen har genom åren drivit en aktiv medlemsrekrytering genom att alla nyblivna 65-åringarna i stadsdelen Vivalla och Lundby har får en skriftlig inbjudan om medlemskap i föreningen.

2012 firade föreningen 40-år som PRO förening. I samband med jubileumet sammanställdes en jubileumsskrift som ger en återblick på de gångna 40 åren. Läs mer genom att klicka på länk: PRO Vivalla-Lundby 40 år Pdf, 75.2 kB, öppnas i nytt fönster.

Föreningen har under åren förutom att bedriva en omfattande medlemsverksamhet även aktivt engagerat sig i frågor kring att etablera en vårdcentral i Vivalla/Lundby samt att förbättre busstrafiken både när det gäller turtäthet och hållplatser.

Föreningens aktiviteter har varit och är många t.ex. promenader, bridge, sång och musik, dans, veteranvetartävlingar, bangolf, innegolf, boccia och studiecirklar.