Förening Kultur Örebro

Söders höjder grupp på väg över gata

I PRO Kultur har vi fokus på att göra aktiviteter som medlemmarna önskat.

Vi skriver förslag och önskemål på lappar på årsmötet. Styrelsen, programkommittén och studiekommittén arbetar med att förverkliga önskemålen så långt det är möjligt.

Önskemålen kan vara en föreläsning på några timmar, att göra studiebesök i verksamheter i vår egen stad, se teaterföreställningar, gå på utställningar, se film på bio, gå på puben, eller göra resor till mål både nära och längre bort.

Varje år genomför vi studiecirklar i skiftande ämnen. Exempel kan vara allt från friskvård och hälsa och hjärngympa till att vi lär om olika författare och dras verk, konstnärer och besöksmål som vi planerar att besöka mm.

Vi håller två medlemsmöten/år: studieupptakt på höstkanten och årsmötet då vi godkänner förvaltningen under det gångna året och väljer styrelse och andra förtroendeuppdrag.