Distrikt Örebro län

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

PRO Örebro läns årsmöte 2022

Årsmöte i PRO Örebro län på Folkets Hus i Lindesberg 29 mars 2022.

Den 29 mars hade PRO Örebro län sitt årsmöte på Folkets Hus i Lindesberg. 78 deltagare från 29 PRO föreningar samt gäster.
Ordförande var Arnold Bengtsson från Lindesberg.

Mötet började med ljuständning och en tyst minut för vår avlidna styrelsemedlem Gunnel Hedström. Förutom de sedvanliga årsmötesförhandlingarna informerade Bo Fredriksson om pensionerna och Robert Mörk pratade om opinionsbildning, medlemsvärvning och medlemsvård. Vi hade även besök av Håkan Bengtsson från PRO Dalarna och Thorsten Born från PRO Värmland.

Föreningar/medlemmar som varit aktiva i PRO i Rörelse premierades liksom våra duktiga trippelskrapssäljare. Även 2021 såldes flest lotter av PRO Kopparberg. Totalt uppgick försäljningen i distriktet och föreningarna till 25 299 lotter.
Se resultatlistor, Trippelskrap Öppnas i nytt fönster., PRO i Rörelse. Öppnas i nytt fönster.

I distriktet har en Värva en vän-tävling pågått mellan 11 september 2021 och 28 februari 2022, som gett 57 nya medlemmar. Vid dragningen gick 1:a pris, presentkort på 1 000 kr, till Bengt Andersson, PRO Kopparberg, 2:a och 3:e pris på vardera 500 kr i presentkort till Jan Edvardsson,
PRO Handels resp. Leen Carlsson, PRO Vivalla-Lundby.

Årsmötet antog två uttalanden;
”Sverige kan bättre! Höj den allmänna pensionen!” Pdf, 172.6 kB, öppnas i nytt fönster. samt
”PRO distriktet Örebro län stöttar Ukraina” Pdf, 147 kB, öppnas i nytt fönster. med en gåva på 25 000 kr till Röda Korsets insamling till stöd för Ukraina.

Dagen avslutades med avtackning av dem som lämnar distriktsstyrelsen.

Tack till PRO Lindesberg för en välordnad dag.

PRO Örebro län

Text: Lotta B