Distrikt Örebro län

Gemenskap och aktiviteter
Publicerad:

Teams-utbildningar

Under pandemin har vi haft regelbundna digitala ordförandeträffar och utbildningar i PRO:s nya IT-system. Under dessa möten har det framkommit önskemål om att lära sig hantera/hålla möten i Teams.

Det är alltid välkommet när föreningarna efterfrågar utbildning och det visar att det finns stort intresse och engagemang för digitala träffar och kurser. IKT-gruppen tog till sig önskemålen och planerade för digitala Teams-utbildningar under januari 2021.

Ordförande, sekreterare och studieorganisatör har bjudits in till två timmars genomgång i att ”Organisera Teams-möte”. Detta möjliggör att de ska kunna bjuda in till digitala träffar, möten och studiecirklar m.m. via Teams. Stort intresse med 45 anmälda.

Den 15 januari hölls de första kurserna. En utmaning för IKT-teamet men det gick riktigt bra med nöjda deltagare och kursledare. Ytterligare sex kurser kommer att hållas under januari. Som stöd får alla deltagare en Lathund som sammanställts av IKT.

Förhoppningen är att Teams-utbildningarna ska resultera i bättre kontakt med medlemmarna i pandemitider!

Text: IKT