Distrikt Örebro län

Kategorier:
Gemenskap & aktiviteter
Publicerad:

PRO riks rekommenderar distrikt, samorganisationer och föreningar att pausa all inomhusverksamhet

Rekommendationen gäller från och med den 18 november, 2020, tills vidare.

Smittläget har försämrats i Sverige under de senaste veckorna. Till följd av detta meddelade regeringen den 16 november skärpta restriktioner för alla åldersgrupper i hela landet. Från riksorganisationens sida uppmanar vi samtliga PRO-distrikt, samorganisationer och föreningar att ta dessa oroande signaler på största allvar och avstå från inomhusaktiviteter.

Vi hoppas att ni i denna svåra tid hittar alternativa sätt att träffas - ring varandra, möts digitalt över en fika eller middag, umgås gärna utomhus om ni inte är fler än åtta personer och alla är friska, tvättar händerna och håller säkert avstånd. Även för utomhusaktiviteter är det viktigt att följa Folkhälsomyndighetens allmänna råd och eventuella lokala/regionala restriktioner.

Det är nödvändigt att vi håller i och håller ut så att vi så snart som möjligt kan få träffas i ordinarie PRO-verksamhet.

Ta hand om er.

För frågor kontakta gärna Lena Ottosson, ordförande.
lena.ottosson@pro.se

Text: PRO Riks