Förening Björkskatan

Aktivitetskort

Regelbunden fysisk aktivitet förbättrar din hälsa. Ta chansen till vinst av fina priser genom att fylla i ditt aktivitetskort.

PRO Björkskatan i samarbete med ABF

Aktivitetskort för PRO Björkskatan

Kom med i jakten på aktiviteter och stärk ditt eget välbefinnande.

OBS Börja med att hämta ett nytt aktivitetskort som finns i den andra lådan utanför PRO lokalen.
Sedan är det bara att komma i gång och utföra någon eller några av de olika aktiviteterna som finns uppräknade. Notera på kortet vad du gjort under månaden. I slutet på månaden lämnar du kortet i lådan som finns på baksidan av PRO lokalen, då är du med i utlottningen som genomförs varje månad.

Kolla på hemsidan om du är en av de som vunnit. Vinsterna delas ut på medlemsmöten och torsdagsträffar.

Fulltecknade aktivitetskort läggs i lådan på baksidan av PRO lokalen i Forumhuset. Kom ihåg att samtidigt hämta ett nytt kort som finns i den andra lådan utanför PRO lokalen.
Lycka till! Bror

När du till exempel promenerat, cyklat eller dansat, fyller du i datum och rätt kodsiffra för aktiviteten på kortet som finns att hämta i PRO lokalen eller för egen utskrift nedan.
Kortet lämnas in i lådan på baksidan av PRO lokalen och ett nytt kort finns att hämta i den andra lådan utanför lokalen. Inlämnat aktivitetskort ger chans till vinst av fina priser. Utlottning sker en gång per månad. (Vinnare presenteras på PRO Björkskatans webbsida).

Fyll i datum och kodsiffran 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 eller för 13 genomförd aktivitet.

1. Cykla 2. Qigong 3. Gång/stavgång/löpning 4. Simning 5. Linedance
6. Boule 7. Styrketräning 8. Skidor, skridskor 9. Sittgymnastik
10. Racket - och bollsporter 11. Städning 12. Snöskottning
13. Trädgårdsarbete

Kom ihåg att lämna in ifyllt kort i lådan på baksidan av PRO lokalen och att samtidigt hämta ett nytt kort som finns i den andra lådan.

Här kan du skriva ut ditt Aktivitetskort.   Word, 30.9 kB.
Aktivitetskort (pdf-fil) Pdf, 174.2 kB.

Fysisk aktivitet kan förbättra fysisk funktion hos äldre, exempelvis gånghastighet, styrka och balans. Det ökar möjligheten till hälsosamt åldrande och att bibehålla självständighet i vardagslivet.

En aktiv vardag gynnar din hälsa!