Förening Örnäset

Besök av PRO´s ordförande Åsa Lindestam
24 januari 2023.

Vid seniorcaféet 24 januari 2023 hade vi besök av vår ordförande Åsa Lindestam.

PRO Riks nya ordf Åsa Lindestam besökte Luleå 23-24 Januari. Först besökte hon lokalen Siljabloo på Mjölkudden där hon träffade delar av alla 12 PRO-föreningar som finns i Luleå. Hon presenterade sig själv och de frågor som PRO jobbar med i första hand, höjd pension, bättre tandvård och äldreomsorg. Dag två började med ett möte med företaget som bygger det nya Trygghetsboendet på Bergviken. Fick se ritningar och höra tankar bakom. Sedan träffade hon kommunalrådet Carina Sammeli , socialnämndens ordförande Bodil Wennerbrandt och socialchef Gabriella Sjöström . Tog del av kommunens planering av äldrevård och delade med sig av PRO:s synpunkter. Sedan besökte hon Caféet på PRO Örnäset där drygt 70 fikasugna fick höra sin nya riksordförande berätta om sin livsresa och PRO:s utmaningar. Därefter gick hon runt bland borden och svarade på frågor. Dagen avslutades med ett uppskattat besök på Trygghetsboendet Bergnäset där intresset för PRO var stort.