Förening Örnäset

Årsmöte 2023

Personer framför träd

PRO Örnäset har haft sitt första årsmöte i nya lokalen, ett femtiotal medlemmar deltog.

Årsmötet inleddes med parentation för under året bortgågna medlemmar, med ljuständning, en tyst minut och diktläsning av Berndt Lundström.

Duon Mona och Niklas framförde musik som uppskattades mycket av mötet.

I pausen innan årsmötesförhandlingarna såldes lotter med vinster från butiker och restauranger på Örnäset. Ett stort tack till Bellis blomsterhandel, Lux Bar och Grill, Holms konditori och Mafez Pizzeria för vinsterna!

Till ordförande för årsmötet valdes Leif Wikman. Verksamhetsberättelsen och den ekonomiska redovisningen godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2022. Styrelsen tackade medlemmarna för förtroendet och betonade att föreningens uppgång berott på medlemmarnas stora engagemang såsom bidrag med gåvor, priser till lotterier, kaffe, fikabröd och hjälp vid olika arrangemang samt insamling av kläder till Ukrainaflyktingarna.

Styrelsen i Örnäsets PRO består nu av ordf Hans Roslund, sekr Rose-Marie L Wikström, kassör Marita Åhman, studieorganisatör Gun Roslund (nyval efter Leif Wikman) och övrig ledamot Gudrun Nilsson. Suppleanter Carin (Caisa) Hansson och Runa Söderberg.

Avgående studieorganisatören och mötets ordförande avtackades med blommor.

Medlemsmöten kommer att hållas 21 mars och 18 april.