Förening Lerum

PRO för pensionärernas bästa

Tillsammans arbetar vi i PRO för pensionärernas bästa. Vi kämpar bland annat för rättvis skatt, stabilt pensionssystem, god kvalité inom vård och omsorg, ökat inflytande, bättre boende och mot åldersdiskriminering.

Pensionärssamråd Sektor stöd och omsorg inom Lerums kommun har sedan 2007 en samverkan mellan kommunens pensionärsföreningar och kommunens tjänstemän kallat Pensionärssamråd. Målet är att ge information från kommun till föreningarna men även att ta emot frågor och funderingar från föreningarna. Pensionärssamrådet ska även arbeta med frågor och mål att minska olycksfallsskador och genom ett brett samarbete öka möjligheterna till ett effektivt säkerhetsarbete för äldre i Lerums kommun.

Genom att klicka på länken nedan, kommer du till Lerums Kommuns hemsida där du bland annat kan läsa protokollen från Samrådsmötena med pensionärsföreningarna (längst ner på sidan).
Lerums Kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.