Förening Lerum

Distriktsmästerskap 2022

En av årets varmaste dagar samlades några av distriktets boulespelare för att tävla om Distriktsmästerskapen. Spelplatsen var Boulestallets uteområde i Göta, Lilla Edet.
PRO-föreningarna i kommunen, Hjärtum-Västerlanda, Lilla Edet och Lödöse-Nygård var värdar för tävlingen.

Det kom fler lag än vi fått reda på. Men efter lite arbete med omlottning och annat kunde vi ändå genomföra tävlingen. Vi fick spela alla mot alla som planerat, så totalt spelade alla lag sex matcher.

Distriktsmästare blev PRO Lerum med totalt sex vinster! I laget deltog Gun Nyman, Bengt Svenrot, Tage Kallin och reserv var Signe Svenrot.

Vinnande lag! Från vänster: Tage Kallin, Gun Nyman, Bengt Svenrot. FOTO: Gun Nyman

På andra plats kom PRO Hjärtum-Västerlanda med Evaggelos Georgiou, Lasse Frank och Inger Johansson i laget. Laget hade fem vinster.
På tredje plats, med tre vinster, kom PRO Vargön med Ulla Lilja, L-G Andersson och Roland Thomasson i laget.
Samtliga lag hade minst en vinst.
För att lite komma undan värmen skedde prisutdelningen inomhus. De tre medaljerade lagen uppvaktades med blommor då plaketterna från distriktet inte hade kommit fram.
Sammanfattningsvis var det en varm och jobbig dag. Men det verkade som alla trots det var nöjda.
För PRO Lilla Edet
Inga-Lisa Andersson