Förening Lerum

Boule

Boule hela året!

Vi är c:a 70 medlemmar som sysslar med att träna och
spela boule alla onsdagar och fredagar 10.00–13.00 hela året. (Under sommaren även måndagar10.00 -13.00)

Sommartiden april-oktober
All träning och spel äger rum på Ågårdens boulebana. I nära anslutning har vi tilldelats lokaler som vi gjort i ordning.
Där kan du ta en fika eller köpa en glass eller enbart ta det lugnt mellan varven. Vid fördelaktigt väder sitter du naturligtvis ute

Vintertid oktober-april
Vi tränar inomhus på boulebanan vid Pomona. Under vinterhalvåret brukar vi ha klubbmästerskap i både singel, dubbel och trippel. En trevlig julfest brukar vi ha runt lucia.

Tävlingar
Lerumsmästerskapen i boule arrangerar PRO Lerum i maj månad varje år.
Där deltar de fyra bouleföreningarna i Lerum som samtidigt utgör boulealliansen: PRO Lerum, PRO Skallsjö; SPF och Lerums Boule.

(Vilande! Under våren börjar också vårt seriespel i den s.k. AT-serien, där vi möter PRO-föreningar från Floda, Sollebrunn, Vårgårda och Herrljunga.)

Under juni månad brukar vi ha en grillfest som brukar vara väldigt uppskattad.

Varje år spelas också ett Klubbmästerskap (KM) i klasserna Singel Dam, Singel Herr, Dubbel Mix och Trippel Mix.

Ett sista slutord: Det är väldigt roligt att vinna, men det viktigaste är den sociala ”biten”.

Vi är ett gott gäng och känner du för att börja, så kontakta Lennart Nylén tel. 13203 eller Ingbritt Tengros tel. 14107