Förening Herrljunga

Upptaktsmöte 8 januari - Bingo

Onsdagen den 8 januari startade Herrljunga PRO upp 2020 års verksamhet med att spela Bingo på Herrljunga Hotell & Konferens. Ordförande Margareta Edmundson hälsade alla välkomna till årets första månadsmöte, det var ca 75 medlemmar som hade hörsammat inbjudan. Efter bingon informerade Maggan om att alla våra cirklar är inbokade på Hemgården och att stavgången börjar redan på torsdag den 16/1 kl. 10.00. ”Tillsammans mot ensamhet” är en aktivitet som startar på onsdag den 15/1 kl. 14.00 i ABF lokalen. Maggan uppmanade medlemmarna om att komma in med olika tips på resor, även med någon form av övernattning. Alf tipsade om något som heter Ronden som Västra Götalandsregionen har. Han återkommer på nästa möte med mer info om denna aktivitet. Hans informerade om kommande film på Saga-biografen onsdag den 22 januari kl. 15.00 och 18.30. Det är en helt ny film som innehåller berättelser av: Ulla Olsson/ HSK, Anders Östlund/ Östlunds Järn, Gunnar Björnberg/Skohuset, Jan Bergman/Bergmans Bilskola, Sten Rehmberg och Qrt Winbo/Västsvenska Fotolaboratoriet (VSFL). Månadens vackra bukett vanns på inträdesbiljetten av Alf Björkroth. Därmed var det dags för Maggan att säga tack för idag och hälsa alla välkomna till nästa möte som är den 12/2 och det är även vårt årsmöte.

En skara samlade Bingospelare

Margareta Edmundson läser upp bingonumren. Foto Privat