Distrikt Norra Älvsborg

Arbetsbeskrivning för Trafik & Säkerhetskommittén.
Kollektivtrafik, Trygghet, Tillgänglighet och Säkerhet i närmiljö

• Trafik & Säkerhetskommitténs målsättning är att öka trafik och säkerhetskunskaperna hos våra medlemmar, vi är alla trafikanter antigen vi färdas med bil, cykel eller gående. Med ökad kunskap blir vi tryggare trafikanter.

• Vi fortsätter vårt samarbete med NTF FyrBoDal, där vi får tillgång till aktuell information, samt att vi kan ta del av/delta i projekt som syftar till ökad trafiksäkerhet bland våra medlemmar.

• Vi vill förmedla kunskap om hur man skall undvika fallolyckor inomhus och utomhus och vad man kan göra för att förhindra att utsättas för brott.
  • Vår målsättning är också att genomföra minst en utbildningsdag varje år, samt att delta i trafik och säkerhetsfrämjande aktiviteter som anordnas inom distriktet.

Sammankallande:
E-Post: