Förening Växjö

Personer framför träd
Medlemmar på mötet

Foto: Ingrid Magnusson

64 medlemmar mötte upp till årets första föreningsmöte som ordföranden Eva-Britt Svensson inledde med att hälsa alla hjärtligt välkomna till och vände sig lite särskilt till våra nya medlemmar som hon presenterade och uttryckte en förhoppning om att de skall trivas i vår gemenskap.
Märta och Kent Gustafsson som i många år ansvarat för boulen avtackades med blommor och choklad och de ersätts av Lennart Börjesson som tar hand om verksamheten.
Sara Hultqvist från LNU presenterade sig och berättade om ett projekt som hon fördjupat sig i och forskar i gällande äldreomsorgen.

Efter det följde ett musikquizz med Bo-Göran Svensson och det var många luriga frågor. Bästa resultat var 16 rätt av 20 möjliga. En kaffepaus var det i quizzet med tillfälle till trevliga pratstunder med bordsgrannarna.
Eftermiddagen avslutades med dragning i det traditionella lotteriet och många gick nöjda hem med en vinst i handen.

Medlemmar på mötet

Foto: Ingrid Magnusson

Bo-Göran som håller i musikquizzzet

Bo-Göran Svensson Foto: Ingrid Magnusson