Förening Öja-Gemla

Vår historia

Föreningen bildades 1966 och Uno Johansson blev dess första ordförande. Verksamheter genom åren har varit och är bland annat resor, danser i Gemla Folkpark, gymnastik, boule, kulturella inslag och föredrag, studiebesök och information om aktuella frågor. Deltagande i veteranvetartävlingar. Den första studiecirkeln 1967 gällde högertrafiken. En bussresa till PRO´s folkhögskola i Gysinge redan 1971 bör nämnas.

Intressefrågorna som gäller oss pensionärer är viktiga och Kommunala Pensionärsrådet (KPR. Läs protokollen här Skrolla ner till sidans slut) Länk till annan webbplats., och Regionala Pensionärsrådet (RPG Läs protokollen här) Länk till annan webbplats.har som remissorgan möjlighet att framföra pensionärernas önskemål och behov i t ex frågor som rör boende, mat och måltider, kommunikationer, avgifter och service i olika sammanhang. KPR lyder från och med år 2019 under kommunstyrelsen.

Vår förening är en mycket stark förening med god sammanhållning som skapar trygghet och lugn. Vi har medlemmar från alla samhällsgrupper som ger denna styrka. Vi får många bevis att vi har en bra anda när vi får nya medlemmar som säger att "ni verkar ha så roligt" och detta är ett bra betyg.

PRO Öja-Gemla har idag ( 2020) 193 medlemmar. Medlemsmötena hålls f.n. i Gemla Församlingshem.

Välkomna till vår förening!!

Sätt en rubrik här om föreningens historia

Här kan ni skriva om föreningens historia och hur allt började.