Förening Moheda

Knutsfest 10/1

Ett 90-tal medlemmar hade mött upp till den sedvanliga Knutsfesten. Julgranen var pyntade med hemmagjorda dekorationer samt vinster till den sedvanliga utlottningen i form av kuvert med lunchkuponger till olika matställen i kommunen samt med 20 skraplotter (4 st till 1 st).

Ordf hälsade alla välkomna och efter hennes information följde allsång ledd av vår egen PRO-kör. Kören sjöng också ett antal välkända julsånger som musik till dansen runt granen som leddes av v ordf Stig B. Vinsterna i granen lottades ut med hjälp av inträdesbiljetterna.

Tjänstgörande kaffegrupp bjöd på rejäl " köttbullemacka" till fikat. och festen avslutades med att tomtefar och tomtemor med sina kvastar sopade ut julen och bar sedan ut granen.