Förening Lindsdal

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Medlemsmöte PRO Lindsdal 2024-01-16.

PRO Lindsdal hade medlemsmöte den 16 januari i Garvaregården. För underhållningen svarade Glada Bokens orkester från Nybro.

Mötet inleddes av ordförande Ove Andersson som hälsade alla välkomna. Mötet samlade 55 deltagare som blev underhållna av Glada Bokens orkester. Det är väldigt få underhållare som är så engagerade och har sådan spelglädje som denna orkester. Det blev ett mycket uppskattat framträdande.

Sedan följde en stunds kaffesamkväm där vi fick möjlighet att umgås och att samspråka.

Därefter informerade ordförande Ove Andersson om kommande aktiviteter. Årsmötet kommer att hållas den 20 februari, där saknar föreningen fortfarande en valberedning så Ove vädjade till deltagarna att få detta viktiga uppdrag tillsatt.

Föreningens försäkringsinformatör Bengt Kronblad informerade om Folksams olycksfallsförsäkring och om reglerna för att ha rätt till bostadstillägg.

Mötet avslutades med att Lars Kviske förrättade dragning på lotteriet. Grattis till de lyckliga vinnarna.

Text: Tommy Halvarsson Foto: Helmuth Petersson

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.