Förening Rydaholm

Resor

Vi anordnar två/tre resor om året. Har du förslag på trevliga resmål tipsa vår resekommitté.

Bussresa

Resekommitté: Kristina Arvidsson, Lars-Olof Fransson, Gunnar Turesson.

Har du förslag på trevliga resmål kontakta resekommittén.

Falkenbergsrevyn 25 jan. Resan är fullbokad.

Teater/bussresa till Falkenbergs revyn torsdag den 25 januari. Pris 1150:-p/p - Bussresa, lunch, revy, fika. Från Parkens parkering kl. 11.15 - Lunch kl. 13.30 på Franssons hemlis - kl. 15.30 revy - kl. 18.30 eftermiddags fika på Kvibille Gästgiveri. Åter i Rydaholm ca kl. 21.30

Anmälan till Ingalill 070 6620769 senast 2 januari då även betalning ska vara PRO tillhanda. Swish 123 666 12 92 BG 5494-4327 (Begränsat antal platser)

Hillerstorps resan onsdagen den 13 september, återigen fullsatt buss. Studiebesök hos Axelent med guidad visning kaffe och kanelbulle. Lunch på Haga Värdshus.

Bussresan till "Europas grönaste stad" Växjö onsdagen den 24 maj, 2023

Fullsatt buss: PRO kaffe i Linnéparken. Guidad visning i Växjö Domkyrka. Bussrundtur i Växjö. Lunch på 4 krogar vid Växjösjön. Guidad visning på Utvandrarnas Hus och på Sveriges Glasmuseum.

Bussresa den 28 sept. 2022 till Skillingaryd/Huskvarna/Taberg.

Återigen en lyckad bussresa denna gång till Skillingaryd med besök på miliseum, därefter vidare till Husqvarna Museum där vi fick information och fri vandring i det stora museet. Nu var det dags för lunch på Tabergstoppen där det intogs kåldolmar eller varmrökt lax, kaffe och kaka. Vi åkte från ett regnigt Rydaholm och det regnade när vi kom tillbaka men inget regn på resan i övrigt. Tack till resekommittén.

------------------------------------------------------------------------------

Resa till Helsingör 18 maj 2022

Bussresan till Helsingborg/Helsingör blev lyckad, trevlig gemenskap, toppenväder, härlig buffé på "tura båten"

1 september -21 resa till Grimeton radiostation och Ästad vingård i strålande väder. 45 medlemmar deltog. Bildspel se nedan. (tryck på pilarna)