Förening Hovslätt

230222 Årsmöte med parentation

PRO Hovslätt har haft årsmöte i Ladan. Vår ordf. Gullan Shah hälsade ett 50-tal närvarande välkomna inkl. 2 nya. Därefter blev det parentation där ordf. tände ett ljus och läste en dikt av Atle Burman. Till mötesordförande valdes Ingrid Witt Thiman och till sekreterare Christine Åman.

Då sekreterarposten varit vakant blev det nu Gerd Tärnåsen som valdes. Rolf Andersson avgick i styrelsen. Lars-Erik Johansson redovisade föreningens ekonomi. Mötet beviljade styrelsen ansvarsfrihet. Föreningen bjöd sedan alla på kaffe och semla.

Därefter hade vi besök från Norrahammars vårdcentral av Sjukgymnast Hanna Åberg och Arbetsterapeut Cathrin Sandström Von Knorring. De informerade tillsammans med bilder om hur vi på äldre dar bör tänka oss för i vardagen. Många bra tips fick vi och en del frågor fick sina svar.

Mötet avslutades med avtackningar och uppvaktningar. Mest till våra cirkelledare som gör ett fint jobb. Sedan blev det information och lotteridragning. Vår ordförande tackade alla medverkande och välkomnade till nästa möte vi har den 22 mars då det även blir påskfest med paketauktion så tag gärna med ett paket för ca 50 kr.

Skrivet av Gerd Tärnåsen

Hanna och Cathrin

Cathrin Sandström Von Knorring och Hanna Åman

Cathrin och hanna med PP