Förening Smålandsstenar

Verksamhet

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

PRO i Smålandsstenar bildades 1955. Idag har föreningen cirka 280 medlemmar. Vår PRO-förening har följande uppgifter: Sammanhållning och stöd mellan olika pensiornärsgenerationer. Gemenskap mellan medlemmarna. Verksamhet som tillvaratar medlemmarnas intresse och leder till aktiviteter.

Årsmöte 2023: Hölls i Torghuset den 9 mars. Ett 75 tals medlemmar välkomnades av ordförande Ing-Britt Lage. Mötet inleddes med parentation över medlemmar som avlidit under året. Kören sjöng under ledning av Sven Jarl och Birgitta Johansson läste en vacker dikt. Därefter tog årsmötet vid. Mats Persson och Anne Johansson valdes till ordförande respektive sekreterare för mötet. Valberedningen hade gjort ett gott jobb och därmed var alla val snabbt avklarade. Styrelsen består av Ordförande Ing-Britt Lage, sekreterare Anne Johansson och kassör Roger Gustavsson. Övriga ledarmöter är Gunnel Carlsson, Siv Karlsson, Gert Jonsson och Moniqua Holmqvist. Ersättare är Mona Larsson, Ing-Marie Thelin och Monica Johansson. Verksamhetsberättelsen vittnade om ett aktivt mötesår. Allt från studiebesök, bingo och tipspromenader till resor och underhållning. Festkommiten bjöd på Kaffe och semla. PRO- kören medverkade med sång. Ordförande informerade om kommande program. Bland annat börjar snart danserna i Folkets Park. Därefter avtackades Kjell Edvardsson, Inga-Britt Carlsson och Sonny Larsson med blommor för deras arbete i föreningen.
Mötet avslutades medlottdragning och ett stort tack till alla som deltagit.

Årsmöte 2022: Hölls i Torghuset den 17 mars.
Ordförande Ing-Britt Lage hälsade ett 80 tals medlemmar välkomna.
En parentation hölls över avlidna medlemmar, kören och Sven Jarl medverkade.
Sedan vidtogs årsmötesförhandlingarna, till mötes ordförande valdes Mats Persson, sekreterare Anne Johansson, Vivi o. Sven-Åke Nyberg som justerare och rösträknare.
Ing-Britt Lage omvaldes som ordförande på två år, Roger Gustavsson omvaldes som kassör på 2 år.
Kaffe och semla serverads i pausen.
Södra Hestras Sparbank informerade om digitala möjligheter att sköta sina bankärende, sedan underhöll kören med sånger och allsånger. Mötet avslutedes med lottdragning och ordförande tackade alla närvarande

Årsmöte 2021 har hållits i september:
Ca. 80 medlemmar mötte upp i Torghuset. Nya så väl som gamla medlemmar hälsades välkommna av ordförande Ing-Britt Lage.
Till mötes ordförande valdes Mats Persson.
Val genomfördes: Ordinarie ordförande Ing-Britt Lage och kassör Roger Gustafsson kvarstår 1 år, sekreterare Anne Johansson omvaldes på 2 år.
Efter mötet blev det kaffe med hembakar som föreningen bjöd på, samt underhållning av L:n från Getinge som spelade härlig musik från 60-70talet, vilket blev mycke uppskattat.
Mötet avslutades med lottdragning och information.